четвртак, 31. март 2011.

Vina poznatih javnih ličnosti

Javne ličnosti se polako jedna za drugom okreću novim zanimanjima, a to je ni manje ni više nego vinogradarstvo i vinarstvo. Mnoge od njih su plasirale sopstvene marke vina, ali mnoge od njih kupuju površine pod vinogradima i prave vina iz sopstvenih vinograda. E sad, koliko je njih direktno u tom poslu veliko je pitanje, ali da...oni sebe nazivaju novopečenim vinarima. Neki od njih su:

Antonio Banderas - suvlasnik vinogradskog imanja u rodnoj Španiji. On je u martu 2009-e kupio 50% vinograda na severu Španije, površine 250 ha, na obali reke Douro (oblast koja je specijalizovana za uzgajanja vinskih sorti grožđa, ali i gde uspevaju masline). Namera mu je da na posedu izgradi  mali hotel za smeštaj ljubitelja vina i da se posveti vinskom turizmu. 


 Madonna - "Madonna" vina je odlučio da plasira njen otac Toni Čikone. Proizvodnju svojih vina je unapredio tako što je tržištu ponudio 5 vrsta vina dostupnih iz 5 sorti (neke od tih 5 sorti su Pinot Noir, Chardonnay i Cabernet Franc). Ova vina, jednostavno nazvana "Madonna" su ponuđena tržištu krajem 2006-e godine. Naravno, ona nema nikakvog direktnog kontakta sa proizvodnjom vina, dovoljno je bilo da da odobrenje ocu da ih pravi u njeno ime. Prodaja vina kroz ovakvo unapređenje je naglo porasla, a kako kaže njen otac - to su Mičigen vina   :)



Simply red - frontmen ove grupe Mick Hucknall 2005-e u Rimu je prezentovao svoju sicilijansku marku vina, koju je nazvao Il Cantante. Uz pomoć vinara Salvo Foti- ja, odlučio je da se okrene novom zanimanju. Kako je u svom govoru rekao, ideja mu je da njegova vina odražavaju i pokažu poštovanje prema sicilijanskim vinima.


Sting - na svom imanju u Toskani je na početku vinogradarske karijere proizvodio "samo" 30-ak hiljada boca vina, namenjeno Britanskom tržištu i tržištu SAD-a. Osim vinogradarstva, na svom imanju se bavi i organskom poljoprivredom, gde proizvodi voće, povrće, maslinovo ulje i med, bez tretiranja pesticidima. Njegov sortiment u vinogradu do sada pretpostavljam da je i širi, ali su sorte sa kojima je započeo bile Kabernet i Merlot.

  

Roberto Cavalli - čak ima i svoju vinsku fun page na fejsu. Ok, kako sam baš tamo i pročitala, ovo vino je mešavina Merloa, Cabernet Sauvignona, Cabernet Franca, Petit Verdota i Alicante Bouschet-a. Vino dozreva oko 18 meseci u malim hrastovim buradima, pa još oko 12 meseci u bocama, nakon čega idu u prodaju. Svake godine, dizajn boca će biti drugačiji. 

Naravno, imati svoje brend vino nije mogla da propusti ni Paris Hilton. Ambalaža je limenka, a nazvala ga je Rich Prosecco. Kako joj je izgledala reklamna kampanja, ne smem ni da napišem, ali je u njenom stilu (sad je malo jasnije, zar ne?!). Negde sam pročitala da je svoje vino u limenci čak i pre nje imao Francis Ford Copolla, koji ga je prodavao za 2 dolara, a reč je o nekom penušavom vinu u limenci, koji se zove "Sofia". Ko je od koga maznuo ideju, možda čak nije ni bitno, oboje se guraju na tržištu. 

Pročitala sam na raznim internet stranama da se sa vinogradarstvom bave i Sam Neil (glumac) koji proizvodi vina na Novom Zelandu; Chlif Richard (muzičar), sa svojim vinogradom u Portugaliji...ali i mnogi drugi. 

Kod nas, od poznatih lica, vinogradarstvom i sopstvenom proizvodnjom vina, odlučio je da se bavi, ni manje ni više, nego bivši premijer Zoran Živković. Kako sam kaže, na taj način je uspeo da sebi obezbedi posao za ceo život. Lepo, zar ne?  ;) Nakon što je odlučio da se povuče iz politike, zakupio je zemljište na površini od 47 ha zemlje u Krčedinu (Vojvodina). Tu je podigao vinograd i pri tome zasadio 165, 105 sadnica vinove loze. Vinsku kuću je jednostavno nazvao "Živković". Logično, zar ne? Cene vina iz njegove vinske kuće se kreću od 700 do 1300 dinara i imaju dobru tendenciju da osvoje tržište.



Нема коментара:

Постави коментар